29 december 2024, 17:30:43

Alvast welkom rammie2000

Gestart door Het GoldWing forum team, 6 mei 2014, 19:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het GoldWing forum team

We wensen je van harte welkom rammie2000.
In deze topic kan je jezelf voorstellen aan alle andere leden.

Robert

Van harte welkom op het goldwingforum.be

Goldwingforum is een Belgisch forum voor iedereen die interesse heeft voor de Honda Goldwing

Het wordt zeer op prijs gesteld als je jezelf even voorstelt als je nieuw bent op dit forum, maar is natuurlijk niet verplicht.
Vermeld ook even met welk type/model en bouwjaar Goldwing je rijdt, dit kan de ander leden helpen voor het beantwoorden van je vragen.


Als dit je eerste bezoek is aan ons forum dan lees je best even onze huis regels.
Deze zijn hier terug te vinden.
http://www.goldwingforum.be/index.php?board=33.0



WEBBIE
1200 Aspencade 1985 Satellite Blue Metallic
GONE WITH THE WING

rammie2000

hoy allemaal. ik ben de rammie. en heb een gl 1100 interstate ( volgens sommige) aspencade ( volgens mij gezien er een radio en boxen enz op zit) "gekregen" wat bedoel ik daar mee. mijn pa heeft die jaren geleden gekocht enkele jaren mee gereden en toen braak gehad. daarna heeft ie de motorblok volledig laten reviseren en er dan nog 550 km mee gereden. wegens ruglast enz heeft ie deze dan aan de kant gezet. nu 4 jaar later en 2 keer de moto verhuizen later is deze dus bij mij terecht gekomen.
de motorblok zit mooi los maar helaas is dit nog het enige positieve aan de moto. alle croom is versleten, de uitlaten zijn aan hun laatste adem toe, de startmotor is stuk, en de remmen keren niet terug ( de pomp waar de hevel tegen duwt vanvoor blijft ingedrukt en vanachter kan ik pompen maar remt ie niet. de remklauwen heb ik kunnen lossen door de ontluchting open te draaien en de pistonekes terug te duwen) helaas zijn ook de papieren zoek ( wat nu nog het minste is denk ik want die kunnen opnieuw aangevraagd worden... ik rijd zelfs rond met de plaat die nog aan de goldwing gehangen heeft dus...)

maar gezien al die downsides weet ik nu niet meer als ik deze wel zou herstellen of niet. ik vrees dat ie een beetje te lang heeft moeten verkommeren eer pa er kon van scheiden.

leek me anders een geweldige motor voor huis werk verkeer ( 100 km per dag)

mischien vind ik hier de uitweg tussen verkopen of houden en opdoen. ( al was het maar rijklaar krijgen en al het croom spuiten in ...... goudkleur of zo)

alvast  :c017:






wing67

Hallo Rammie, en  :welcome: op het forum,
Daar de motor enige tijd heeft stilgestaan, op deze leeftijd, denk ik dat het verstandiger is 'm om te ruilen voor een jonger model, want voor je het weet heb je er meer Eurie's ingestoken dan ie waard is... (gelijk een bodemloos vat)  :017:
kijk eens rond voor bv een GL1500, deze motoren zijn ook al "op leeftijd", maar zijn heel betrouwbaar en zien er meestal zelfs uit als nieuw.
Tegenwoordig kan je ze trouwens aankopen voor betaalbare bedragen, ik stel voor neus eens rond op het internet, maar je zal er zekers geen spijt van krijgen.... :great:

juno61

 :s_hi: Rammie ,

:welcome: hier op het forum ,en wens U veel lees plezier hier

Op zich ,heb je een juweel van een machiene daar ,maar zoals Stefan hier aanhaalt ,
kan het je toch heel wat centen kosten om deze Wing 1100 rijklaar te krijgen
als deze één à twee jaar stil gestaan heeft ,zou het geen probleem zijn ,
de probleemkes gaan zich op termijn opstapelen
nu heb je twee mogelijkheden ,of je besluit van deze volledig te restaureren (wat U toch heel wat eurokes gaat kosten)
of je koopt U een jonger Model,dit is een keuze die Jij zelf zult moeten maken

nogmaals  :welcome: hier

Groetjes
Rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Hoy Rammie, welkom hier...

Een moeilijke afweging... Misschien  kan je ergens een tweede voor een prikje op de kop tikken, en van 2 mindere exemplaren één goed werkende Goldwing maken ?

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/honda/honda-goldwing-gl1100-181371958.html

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/honda/honda-gl1100-in-originele-staat-184608914.html
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

rammie2000

Ja had al zoeen vermoeden.  Enige die me nog beetje tegen hield was het feit dat ie van vader was geweest. Nu idd beter een kieuwer model dan om met meer gemoedsrust te kunnen cruizen. Wat zou deze waard zijn om te verkopen ( laten staan uit nostalgie is ie nogal groot voor he) vermoed dat dan het enige nog waardevolle eraan de blok is de velgen en de kuipdelen met de bakken?

:sad:

bijkomend vraagje. Vanaf welke leeftijd mogen de kindjes mee op de moto? ( nog een reden dat ik een wing wil ipv mijn scheurijzers... lijkt me veiliger voor jonge beesjes.

IJSBLOK

Uitleg vind je hier: http://www.goldwingforum.be/index.php?topic=892.0

Jaja, af en toe staan er nuttige dingen op dit forum !  :s_laugh:
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Cruiseman

Dat is een dikke plus waard voor onze abetantenaar  :sign0098:  :sign0098: :sign0098:
Lets Easy Ride

rammie2000

Citaat van: IJSBLOK op  7 mei 2014, 14:21:01
Uitleg vind je hier: http://www.goldwingforum.be/index.php?topic=892.0

Jaja, af en toe staan er nuttige dingen op dit forum !  :s_laugh:

A toch. Had verkeerde zoekterm ingegeven.

Ja ga es zoeken wat deze nog waard zal zijn en wat m'n scheurijzer waard is en dan zien welke wing het zal worden.
Eentje zonder startproblemen ( zoals deze wel es durfde hebben)

Moest er iemand interesse hebben in de wing laat gerust weten. ;-P

goofy


IJSBLOK

CiteerMoest er iemand interesse hebben in de wing laat gerust weten. ;-P

Zet het even bij "aanbod", er zijn hier wel een paar mensen die aan de oldtimers knutselen... En een fotootje erbij doet wonderen !
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Cooper

Welkom bij de bende Rammie.  :13:
Ik ga hier waarschijnlijk weer tegendraads doen maar ik zou zeggen restaureer hem.
De 1100 is een zeldzame verschijning aan't worden, als hij weer éénmaal klaar is ga je met hem meer beziens hebben dan met een huis-tuin en keuken 1500, waar ik dit buiten beschouwing gelaten een enorme aanhanger van ben!  :great:
De Wing die je nu hebt was van je vader en dat geeft toch ook nog net dat tikkeltje meer emotionele waarde.
Voor de prijs die je nu moet geven aan een goede 1500 is deze 1100 weer zo mooi als nieuw en heb je iets wat niet iedereen heeft + dat je er ook nog de voldoening van hebt van het zelf allemaal mee te kunnen opbouwen en/of bijsturen.
In Renswoude zit er een GW specialist die je met raad en daad kan bijstaan tijdens de restauratie en hij heeft ook nog een massa tweedehands stukken van deze oudjes op voorraad.

Grtz.
Cooperken
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

juno61

gedeeltelijk geef ik je gelijk Patrick ,
dat het een mooi en zeldzaam exemplaar is ,
en dat het een emotionele waarde heeft daar het van zijn vader is geweest ,
geef ik U weer gelijk maar denk eraan een volledige restauratie zit je gemakkelijk ronde de 6000 à 8000€
dit houd in alles zandstralen kader poederlakken ,kabelboom restaureren daar meestal aan geknipt en verlengd is,
tank en zijdeksels spuiten en vernissen ,uitlaten vervangen ,sierstrippen vervangen ,decals vernieuwen ,
de tank met speciale hars bewerken zodat deze niet op termijn zou gaan lekken
indien je de motor zou reviseren (Kogellagers ,tandwielen van de versnellingsbak ,
segmenten en meenemers en een serie dichtingen, voorvorkdichtingen luchtvering achter) en al het werk dat er bijkomt te zien
zit je al aan een 3000 à 4000€,en voor je de motor ineensteekt kun je dan ook het beste de motor met speciale zilver verf  spuiten
het hangt er volledig af wat je zelf aan een restauratie wilt geven ,
mijn restauratie van mijn Gl 1200 heeft mij 3072€ gekost ,en heb grotendeels alles zelf gedaan
en heb er veel van genoten de vier jaar dat ik ermee gereden heb en eerlijkgezegd reed ik zeker zo graag op als nu op mijn GL1500

greets
rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

rammie2000

Aan motor en tandwielen zou allesinds niet moeten gekomen worden gezien die gereviseerd zijn.. man dat spel heeft compressie.  Ik dacht eeest om hem al gewoon rijklaar te zetten ( nieuwe banden voorvork dichtingen just in case nieuwe batterij en voor het zekere nieuwe startmotor omdat ik hoor dat dat zoeen misère punten zijn ook ging ik nieuwe reminrichting steken en nieuwe uitlaten) Dan nog groot onderhoud en verder voorlopig gewoon goed kuisen en dans son jus voorlopig. . maar als ik die stukken al samen rekende zat ik al aan paar 1000 euro. Ik ben pas 30 heb paar jaar een huis gekocht met verboywing en een jong gezinnetje. ..

Omdat ie van mijn pa is enk getwijfeld maar de moto zou hier wederom een paar jaar staan tegen dat dit allemaal verwezelijkt is... de vraag is dan... is dit de moeite. Het is een eyecather zeker en vast.

Ik heb me voorgenomen om te zien wat eerst langskomt... een koper of het budget voor de eerste stukken

Grts