Alvast welkom michelhuybrechts

Gestart door Het GoldWing forum team, 12 april 2021, 18:30:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het GoldWing forum team

Alvast welkom , michelhuybrechts .

Gelieve nota te nemen van de huisregels, hier kan je je kort voorstellen.

Met vriendelijke groeten.

Het Goldwing forum Team.

michelhuybrechts

Huisregels gelezen.

Ik ben naar dit forum gekomen omdat ik, na enkele uren proefrijden op de nieuwe (DCT) GW,
een beetje verschoot van het kleine verschil in comfort met een Pan (1300 van 2014)
Ik heb vernomen dat de vorige modellen meer comfort bieden. Is dat zo?
Is de handelbaarheid even goed als de Pan? Doe ik de overstap?
Ik ben bijna 70 en rijd enkel nog pleziertochtjes
Alvast bedankt

juno61

13 april 2021, 11:26:04 #2 Laatste wijziging: 13 april 2021, 12:05:11 door juno61
Hoi michelhuybrechts ,

Welkom hier op het Forum  &brav&
,en hoop dat je geholpen kunt worden
op je vragen ,
zelf heb ik enkel op de Gl1000 ,Gl1100 ,Gl1200 en momenteel de Gl1500 gereden
maar hier zullen er wel tussen zitten die je op je vraag gaan kunnen beantwoorden

 &08&

Groetjes
Rafke  &51&

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

hugske

Welkom Michel ;

De nieuwe wing word door de meeste van de GW rijders hier niet zo gesmaakt , hij lijkt meer op een
pan ( die 1300 heb ik ook gehad ) , als op een wing . En ik vrees dat er op komfort ingeboet wordt.
Ikzelf kwam van de pan 1300 en schakelde naar de Wing in 2013 ( model 2012 ingeschreven 2013 ) , en dat zitcomfort
is toch duidelijk beter.
Ergens proefrijden , en neem je tijd voor je de beslissing neemt zal de beste optie zijn .

Mvg

Hugske
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.

highlander

Beste Michel
Niet iedereen vind de nieuwe wing maar niks.
Ik ben het daar alvast niet mee eens heb de mijne nu een 2,5 jaar, en zou zeer zeker niet meer terug willen naar het vorige model.(heb ook een 2010 gehad)
Het enige wat ik mis aan de nieuwe zijn grote koffers en voor mij persoonlijk een beter zadel.(is ondertussen opgelost)
Mijn schoonbroer is een eind in de 60 en had ook een vorige 1800.
Toen we in de alpen aan het toeren waren zei hij het is mijne laatste keer het gaat niet meer het word te zwaar.
Toen ik de dct gekocht had liet ik hem daar een eind mee rijden, en binnen de week was zijn dct besteld.
Hij rijd nu al 2 jaar mee naar de alpen dolomieten enz.
Een pan heb ik enkel 1 dag mee gereden kan ik dus niet goed mee vergelijken.
Een BMW RT kan ik wel mee vergelijken (eigenlijk niet want dat is dag en nacht verschil.
Hoop dat je hier wat aan hebt, en wens je veel succes met eender welke wing.
Mvg.


goofy

Citaat van: michelhuybrechts op 13 april 2021, 10:28:52Huisregels gelezen.

Ik ben naar dit forum gekomen omdat ik, na enkele uren proefrijden op de nieuwe (DCT) GW,
een beetje verschoot van het kleine verschil in comfort met een Pan (1300 van 2014)
Ik heb vernomen dat de vorige modellen meer comfort bieden. Is dat zo?
Is de handelbaarheid even goed als de Pan? Doe ik de overstap?
Ik ben bijna 70 en rijd enkel nog pleziertochtjes
Alvast bedankt
ik heb een 2017,vind ik beter dan het laatste  model voor mij een panwing,zadel windbescherming en bagage ruimte veel beter.Welkom

IJSBLOK

Hallo Michel,
Welkom hier, in ieder geval.

Naar mijn aanvoelen is de Pan een prima motorfiets, heb er zelf niet veel mee gereden, maar de zithouding is voor de iets oudere motorrijder toch een beetje minder, omdat je toch nog een beetje voorover hangt.
Dan is de Goldwing een droom, natuurlijk, je zit in een zetel. En dan wordt het een kwestie van proberen, testrijden best. De GL1500 en de GL1800 tot 2018 hebben een behoorlijk hoog scherm, wat zalig is bij een flinke regenbui of koud weer, maar misschien is de automaat van de nieuwe 1800 meer jouw ding.

Ik weet niet van welke streek je bent, maar als Beringen niet te ver uit je buurt is, kan je daar wel terecht om te vergelijken bij "Felix en Jos"...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

michelhuybrechts

Bedankt voor jullie reacties.
Nog een vraagje: kan je met de "oude" Gold Wing even vlot tussen de files filteren als met een ST?

hugske

Citaat van: michelhuybrechts op 18 april 2021, 12:33:04Bedankt voor jullie reacties.
Nog een vraagje: kan je met de "oude" Gold Wing even vlot tussen de files filteren als met een ST?


Zowel met een pan als de wing bijna dagelijks naar brussel of antwerpen  geweest , verschil is te verwaarlozen .

Mvg

Hugske
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.

Cooper

De nieuwe Goldwing noemt men in de wandelgangen van het GW wereldje niet voor niets een ST 1800 Panwing. Wij hebben ook proefgereden toen we er een 1800 bij wilden. Verdict van het vrouwtje was een no go wegens geen comfort achteraan tov de SC68 modellen of de nog wat oudere 1500, die trouwens nog steeds het meeste comfort bied voor de duo. Daarom hebben we een GL 1800 facelift model gezocht en gevonden met weinig km. In 2019 in 5 weken tijd 10.000 km mee gereden tot ieders voldoening. Wat betreft het filefilteren, een moto van 115cm breed tov eentje van 93cm en dan onze reddingsstrook in de file en het gegeven dat motards tussen de file mogen doorrijden dat in Belgie oh zo goed wordt opgevolgd. Daar moet geen tekeningetje bijgemaakt worden denk ik hé? :-) Ik doe dagelijks de ring in Antwerpen en met de Goldwing sta je dan meer stil dan dat er kan gereden worden, met de Pan geen probleem.
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

IJSBLOK

Ik moet zeggen dat ik op de Antwerpse ring eigenlijk weinig problemen heb ondervonden tot nog toe.
Nu zit er wel soms een kleine kortsluiting aan de koplampen, waardoor die een onregelmatige "flash" kunnen geven tussendoor, heel raar, en de garagist heeft het nog niet gevonden  &29&
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD