F1 seizoen 2011

Gestart door juno61, 27 maart 2011, 11:56:22

Vorige topic - Volgende topic

IJSBLOK

Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

golowing

IJSBLOK

Knap uitgelegd, vind ik, die minieme verschillen....
Honda Deauville 2015

wing67

en dan denken dat die mannen miljoenen investeren, voor een extra seconde er af te kunnen knijpen..... :13: :great: :grin:

juno61

Zo is het inderdaad Stefan ,
en dan spreken ze van Topsport ,
al is het maar één tiende op 60 ronden ,is veel verschil hoor

:08: :08:
Rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Coulthard: "Hamilton is goed weggekomen"
-----------------------------------------------------------------
Als het aan voormalig Formule 1-coureur David Coulthard had gelegen, was Lewis Hamilton afgelopen zondag bestraft voor de botsing met Felipe Massa, en niet de Braziliaan. Volgens de Schot lag de schuld namelijk meer bij de Brit.

"Ik maak mijzelf hier waarschijnlijk niet geliefd mee bij de Britse fans, maar de botsing tussen Hamilton en Massa kan op zijn gunstigst omschreven worden als een race-incident", schrijft Coulthard in zijn column voor The Telegraph. "Maar eerder nog zou ik zeggen dat Lewis hier de meeste schuld aan had. Ik kan dan ook niet begrijpen dat de stewards Felipe de schuld hebben gegeven van dit incident. Als coureur word je altijd geleerd dat de achterste auto verantwoordelijk is. Volgens mij heeft de wedstrijdleiding hier dus een verkeerde beslissing genomen."

"Het was anders geweest als dit in een krappe chicane was gebeurd, waarvoor veel langer en harder geremd moet worden. Dan had Felipe wel ruimte moeten laten voor Lewis. Maar moet hij dit ook doen in een bocht waar ze in de vierde versnelling doorheen gaan, met snelheden tussen de 150 en 160 kilometer per uur? Waar je misschien maar één seconde de remmen aanraakt? Ik vind van niet."

Webber vindt straf voor Massa niet terecht
--------------------------------------------------------------
Mark Webber is het niet eens met de straf die Felipe Massa heeft gekregen voor het incident met Lewis Hamilton.
Volgens de Australiër hadden beide coureurs evenveel schuld aan de botsing en had er geen straf uitgedeeld hoeven worden.

"De bocht waarin het gebeurde, is een behoorlijk snelle. We nemen hem in de vijfde versnelling en raken er nauwelijks de remmen aan. Het is heel moeilijk om daar iemand in te halen, maar Lewis kwam goed uit de vierde bocht, waardoor hij bij Felipe aan de binnenkant wist te komen. Lewis ging er vervolgens voor, terwijl Felipe niet van plan was om wijd te gaan. Lewis probeerde zich daarna nog terug te laten zakken, maar tevergeefs", schreef Webber in zijn column voor de BBC.

"Volgens mij hadden beide coureurs evenveel schuld aan het incident. Het begint er echter steeds meer op te lijken dat er altijd een schuldige moet worden aangewezen. In dit geval vonden de stewards dat Felipe iets meer ruimte had kunnen geven aan Lewis en daarom kreeg hij een drive through-penalty. Goed, Felipe had misschien meer ruimte kunnen laten, maar in mijn ogen was het niet zo zwart-wit. Als iemand echt een stomme fout maakt, dan moet je een straf uitdelen, maar soms is het beter om het een race-incident te noemen en het daarbij te laten."

Persoonlijk ,vond ik het ook een gewoon race incident,het zijn gewoon dingen die gebeuren,
als je hier dit alles leest moet je toch constateren dan de FIA Hamilton "WEER" eens de hand boven het hoofd houd  [IMG]http://smileys.on-my-web.

greets
rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Formule 1-Grand Prix van Abu Dhabi 2011
------------------------------------------------------
Lewis Hamilton baalt er een beetje van dat hij de pole niet heeft weten te pakken voor de race in Abu Dhabi, na in de eerste twee sessies van de kwalificatie de snelste tijd te hebben gereden, maar vertelde na afloop dat hij niet heel veel harder kon in Q3.

"Het is tot dusver een goed weekend. Het gaat hier een stuk beter dan de afgelopen paar raceweekenden", zei Hamilton, die dit jaar alleen nog maar in Korea op pole stond. "We zijn hier erg snel en ik had er eigenlijk wel een goed gevoel over, voor de kwalificatie. Maar veel sneller kon ik helaas niet. Het was geen fantastische laatste ronde, mijn ronde in Q2 was beter, maar het is niet anders. Sebastian reed weer eens een geweldige ronde. Maar morgen worden de punten pas verdeeld."

Dit zijn de kwalificaties voor de GP van  Abu Dhabi

Pos. Rijder Team Tijd Ronden
1.  Sebastian Vettel Red Bull 01:38.481 16
2.  Lewis Hamilton McLaren 01:38.622 15
3.  Jenson Button McLaren 01:38.631 14
4.  Mark Webber Red Bull 01:38.858 19
5.  Fernando Alonso Ferrari 01:39.058 16
6.  Felipe Massa Ferrari 01:39.695 20
7.  Nico Rosberg Mercedes 01:39.773 17
8.  Michael Schumacher Mercedes 01:40.662 18
9.  Adrian Sutil Force India 01:40.768 17
10.  Paul di Resta Force India geen tijd 15
11.  Sergio Perez Sauber 01:40.874 18
12.  Vitaly Petrov Lotus Renault 01:40.919 18
13.  Sebastien Buemi Toro Rosso 01:41.009 15
14.  Bruno Senna Lotus Renault 01:41.079 15
15.  Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:41.162 16
16.  Kamui Kobayashi Sauber 01:41.240 17
17.  Pastor Maldonado Williams 01:41.760 13
18.  Heikki Kovalainen Team Lotus 01:42.979 11
19.  Jarno Trulli Team Lotus 01:43.884 11
20.  Timo Glock Virgin 01:44.515 9
21.  Daniel Ricciardo HRT 01:44.641 9
22.  Jerome d` Ambrosio Virgin 01:44.699 8
23.  Vitantonio Liuzzi HRT 01:45.159 8

24.  Rubens Barrichello Williams geen tijd 

13:59 Startopstelling   
14:00 Race   

groetjes
rafke  :victory:

juno61

Uitslag Race Abu Dhabi
------------------------------
de man van de dag was Lewis Hamilton.
Vanaf het moment dat Vettel achterwaarts in het gras verdween was hij niet te achterhalen.
Fernando Alonso deed een uitstekende poging om daar verandering in te brengen,
maar moest genoegen nemen met plaats twee, voor Jenson Button en Mark Webber.
Felipe Massa werd vijfde, Nico Rosberg zesde, Michael Schumacher zevende
en de Force India's en Kamui Kobayashi vulden de top-tien.

Uitslag
---------
Pos. Rijder Team Tijd
1.  Lewis Hamilton McLaren 1:37:11.886
2.  Fernando Alonso Ferrari +8.457
3.  Jenson Button McLaren +25.881
4.  Mark Webber Red Bull +35.784
5.  Felipe Massa Ferrari +50.578
6.  Nico Rosberg Mercedes +52.317
7.  Michael Schumacher Mercedes +1:15.964
8.  Adrian Sutil Force India +1:17.122
9.  Paul di Resta Force India +1:41.087
10.  Kamui Kobayashi Sauber +1 Ronde
11.  Sergio Perez Sauber +1 Ronde
12.  Rubens Barrichello Williams +1 Ronde
13.  Vitaly Petrov Lotus Renault +1 Ronde
14.  Pastor Maldonado Williams +1 Ronde
15.  Jaime Alguersuari Toro Rosso +1 Ronde
16.  Bruno Senna Lotus Renault +1 Ronde
17.  Heikki Kovalainen Team Lotus +1 Ronde
18.  Jarno Trulli Team Lotus +2 Ronden
19.  Timo Glock Virgin +2 Ronden
20.  Vitantonio Liuzzi HRT +2 Ronden
Niet gefinisht
21.  Daniel Ricciardo HRT +7 Ronden
22.  Sebastien Buemi Toro Rosso +36 Ronden
23.  Jerome d` Ambrosio Virgin +37 Ronden
24.  Sebastian Vettel Red Bull +54 Ronden

Greets

juno61

Opnieuw miljoenenverlies voor Belgische GP
---------------------------------------------------------
24 november 2011De Grand Prix van België heeft dit jaar bijna 5,5 miljoen euro verlies geleden.
Zo maakte de Waalse overheid deze week bekend. Het tekort is daarmee iets minder groot dan vorig jaar.
Toen werd er een verlies van bijna zes miljoen euro genoteerd.

De omzet bedroeg 12,8 miljoen euro, wat een fractie hoger is dan in 2010.
Ondanks dat er met Jerome d'Ambrosio weer een Belg aan de start van de race stond,
daalde het aantal verkochte kaarten met vijf procent. In totaal gingen er 45.289 tickets over de toonbank.
Om break-even te draaien, moeten er 65.000 kaarten worden verkocht.

Mogelijk wordt de Belgische race in de toekomst afwisselend met eenFranse Grand Prix gehouden.
Een definitieve beslissing hierover wordt nog dit jaar verwacht

juno61

er begeven zich weer discussie's op het F1 gebeuren
-------------------------------------------------------------------

'Renault heeft Kubica's woorden verdraaid'

Daniele Morelli, de manager van Robert Kubica,
heeft laten weten dat er helemaal niets klopt van de bewering van Lotus Renault
dat de Pool niet op tijd fit zou zijn voor de eerste race van 2012.
Volgens Morelli heeft de renstal de woorden van Kubica, die nog steeds herstellende is van een zware rallycrash, verdraaid.

Renault vaardigde woensdag een verklaring uit waarin stond dat Kubica het team had laten weten dat hij niet op tijd fit zou zijn voor de seizoensopener van 2012. "Ik begrijp niet waarom Renault de woorden van Robert heeft veranderd", vertelde Morelli aan de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport. "Het is niet waar dat Robert niet op tijd fit zou zijn voor de eerste race van 2012. Robert heeft alleen gezegd dat hij niet zeker wist of hij wel op tijd in vorm zou zijn voor de eerste tests in februari."

Morelli merkte ook op dat Kubica niet eens een contract met Lotus Renault heeft voor het seizoen 2012. "Het contract loopt eind december af, dus vanaf 1 januari zijn we vrij om te gaan en staan waar we willen." Ook ontkende Morelli dat er met het team onderhandeld wordt over 2013. "We hebben het nooit over 2013 gehad."

zal zeker vervolgd worden
Rafke :victory:

juno61

GP Brazilié F1 ,

op dit moment is de Q3 bezig en de voorlopige stand
is de volgende :
1: Sebastian Vettel 
2: Lewis Hamilton   
3: Jenson Button

D'Ambrosio bestraft voor snelheidsovertreding
--------------------------------------------------
Jerome d'Ambrosio heeft van de wedstrijdleiding in Brazilië een boete gekregen. De Belgische coureur reed in de vrije training op zaterdag te hard door de pitstraat en werd daarvoor bestraft.

Een kwartier na aanvang van de training beging de Virgin-coureur zijn overtreding, waarbij hij 3,6 kilometer per uur te hard reed. Hij moet hiervoor achthonderd euro overmaken naar de rekening van de FIA.

de Race zal morgen om 17.00 u doorgaan

groetjes

IJSBLOK

Formule 1, en het enige waarmee de Belg zich laat opmerken is . . . geflitst worden ! ! !
Honda Deauville 2015

wing67

das maar een gedacht hoor.... :grin:

juno61

:iagree: :iagree: Stefan

D'abrozio heeft een goede race gereden ,wel als 19é geeindigd ,
maar heeft in het begin heel wat inhaal maneuvers uitgevoerd

Uitslag van de race - Formule 1 Grand Prix van Brazilië 2011
Pos. Rijder Team Tijd
1.  Mark Webber Red Bull 1:32:17.464
2.  Sebastian Vettel Red Bull +16.983
3.  Jenson Button McLaren +27.638
4.  Fernando Alonso Ferrari +35.048
5.  Felipe Massa Ferrari +1:06.733
6.  Adrian Sutil Force India +1 Ronde
7.  Nico Rosberg Mercedes +1 Ronde
8.  Paul di Resta Force India +1 Ronde
9.  Kamui Kobayashi Sauber +1 Ronde
10.  Vitaly Petrov Lotus Renault +1 Ronde
11.  Jaime Alguersuari Toro Rosso +1 Ronde
12.  Sebastien Buemi Toro Rosso +1 Ronde
13.  Sergio Perez Sauber +1 Ronde
14.  Rubens Barrichello Williams +1 Ronde
15.  Michael Schumacher Mercedes +1 Ronde
16.  Heikki Kovalainen Team Lotus +2 Ronden
17.  Bruno Senna Lotus Renault +2 Ronden
18.  Jarno Trulli Team Lotus +2 Ronden
19.  Jerome d` Ambrosio Virgin +3 Ronden
20.  Daniel Ricciardo HRT +3 Ronden

----------------------------------------------------------------------------

Force India sluit seizoen bijzonder sterk af
---------------------------------------------
Wellicht rekenden ze er niet echt meer op, maar de vijfde plaats in het constructeurskampioenschap was uiteindelijk maar vier puntjes verwijderd van Force India. Adrian Sutil reed een daverende laatste race van het jaar en werd zesde, twee plaatsen voor Paul di Resta. Een uitstekend slot van het seizoen.

"Ik ben heel blij met het resultaat van vandaag", zei Sutil. "Het is de bekroning van een geweldig weekend waarin alles volgens plan verliep. Het gevoel was goed en de auto werkte geweldig. We wisten dat we een kans hadden om Mercedes te verslaan en dat is gelukt. Ik ben erg blij met mijn zesde plaats, het is de beste manier om het seizoen te beëindigen en het betekent dat ik als negende eindig in het kampioenschap. Dat was het doel."

Di Resta: "Mijn achtste plaats is een mooi resultaat na een zware race. "De versnellingsbak begon op te spelen, waarna het team me vroeg om de auto aan de finish te brengen. Uiteindelijk konden we het gat richting Kobayashi vrij makkelijk behouden. En dat was het einde van mijn eerste Formule 1-seizoen en het was een geweldig jaar, zeker nu we de zesde plaats in het kampioenschap hebben gepakt. Het team heeft het verdiend en ik wil iedereen bedanken voor een geweldig jaar."

juno61

3 december 2011, 11:50:41 #104 Laatste wijziging: 3 december 2011, 11:59:57 door juno61
Ferrari en Red Bull stappen uit de FOTA 2 december 2011
------------------------------------------------------------------------
Ferrari en Red Bull Racing maken geen deel meer uit van de Formula One Teams' Association (FOTA). Beide teams hebben zich uit de organisatie teruggetrokken, nadat er afgelopen weekend in Brazilië geen akkoord werd bereikt over hoe de kosten de komende jaren binnen de perken kunnen worden gehouden.

Het vertrek van Ferrari en Red Bull betekent dat er nog maar negen teams deel uitmaken van de FOTA. HRT maakte al geen deel uit van de organisatie. Beide teams hadden eerder al aangegeven dat eensgezindheid over het Resource Restriction Agreement van fundamenteel belang was voor de toekomst van de FOTA. "We zijn met de FOTA op een kritiek punt aanbeland. Of we gaan nu serieus met een paar zaken aan de slag, of we trekken de stekker eruit", zei Red Bull-teambaas Christian Horner eerder. "De twee zaken die nu echt even onze aandacht nodig hebben, zijn het Concorde Verdrag en het Resource Restriction Agreement. Als we het over deze zaken niet eens kunnen worden, waar is de FOTA dan nog goed voor?"

Rafke :victory: :victory: