ik, mi, moi, myself, ich,....

Gestart door icemonster, 16 juni 2011, 20:15:41

Vorige topic - Volgende topic

icemonster

Ik "icemonster" alias ivan (le beau pour les femmes) ben reeds een 30 tal jaren HVAC technieker van beroep. Wat is nu HVAC? Awel dat is simpel, alles, maar dan ook alles wat met verwarming, ventilatie, koeling en airconditioning te maken heeft. Zo werk ik aan gas of mazout branders van 20kw tot 1.8MegaWatt. Aan ijswatergroepen vanaf 15Kw en onze grootste is 658KW, aan diepvriezers/koelcellen, warmtepompen en alle VRV/VRF airco's.
Tijdens de werkuren sta ik in voor de interne opleidingen, en 's avonds ga ik drie avonden in de week les geven in het vak. één avond algemene vakken hvac, één avond warmtepompen allerhande en één avond algemene koeltechnieken.
Mijn voornaamste taak is de onderhoud en herstelling in de afdeling koeling. dus chillers (ijswatergroepen), warmtepompen al dan niet geothermisch,VRV/VRF, en af en toe eens een vries of koelcel.

Mijn naam heb ik te danken aan een jongere collega waarmee ik een bevroren batterij uit een luchtgroep moest halen. Het was die dag -8°c en er was toen +/- 20cm sneeuw op het dak ( 4de verdiep).
Na een drietal uren aan het werken vluchte hij naar de warmte en liet me alleen met de batterij staan. Toen ik hem terug sommeerde verweet hij me , bibberend en blauw van de kou, dat dit niet meer menselijk was en ik een ijsmonster was. Hij wou met mij onder zulke omstandigheden niet meer werken, het moest warmer voor hem. De naam gaat nog rond op de zaak, dus......houden maar zeker. :NIGHT_1:

IJSBLOK

Ewel, dat is een knape voorstelling, Ivan !

Van harte welkom hier in deze community
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Robert

Ivan, welkom op de forum

:welcome:
1200 Aspencade 1985 Satellite Blue Metallic
GONE WITH THE WING

wing67

daar sluit ik mij bij aan, een mooie voorstelling, want ik dacht toen je begon over HVAC, dat je hulpverlener was bij touring of zo........., Welkom op het forum Yvan :great: :great: :great:.......... :welcome:

juno61

Ivan , :13: :13:

WELKOM hier op het Forum ,
wens je hier een fijn verblijf ,
en alsook vele mooie en veilige Km toe

:welcome:

Mvggr
Rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

icemonster

thnx everyone. als mijne sloeber meewil zie ik jullie nog wel eens in levende lijve op een treffen.
cya M8s :039:

Bikervivi

Roadrunner 2010

icemonster

thnx shrek, hope to meet you soon. :039:

golowing

icemonster

Ni aantrekken Shrek, telkens zijn madam portionele spinazie met room serveert zal hij aan ons denken; [IMG]http://smileys.on-my-web.
eigen schuld dikke bult.

Jakke

Ivan, welkom op de forum  :welcome:  :13:

Cooper

Welkom bij deze gekke Goldwingbende Ivan.
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

icemonster

patjen

:welcome:op dit mooie forum :13: :13:

icemonster