F1 seizoen 2011

Gestart door juno61, 27 maart 2011, 11:56:22

Vorige topic - Volgende topic

juno61

Yep ,stefan,

nu is het onmiddelijk prijs a;ls ze U doen stoppen :shocked:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

wing67

meen je dat nu echt, ik dacht alleen lange broek, lange mouwen, en degelijk schoeisel dat de enkels beschermd, dus motorbotten !!, maar handschoenen  :017: daar wist ik niet van hoor........... :king:

Ik heb van die handschoenen zonder vingers, mag dat wel of niet dan????? :017: :017:

juno61

Stefan  ,

de nieuwe  wetswijzigingen staan in de  Mag-a-zine (MAG)
op bladzijde 15 ,moet trouwens de mensen bij Mag bedanken voor het duidelijke artiekel

en hier staat vermeld dat ,bestuurders en passagiers moeten voorzien zijn van :
- handschoenen ,(is niet gespecifieerd dus voronderstel ik dat die hanschoenen zonder vingers gedoogd zijn ,
   mijn vrouw doet ,van deze handschoenen aan zonder vingers )
- een jas met lange mouwen en een lange broek
  ( dus in principe zoals het vermeld staat in het nieuw reglement,mag je in je pyama ook rijden ,
    wel één met lange mouwen en lange pijpen ,zouden ze niks mogen van zeggen )
- alsook botinnen die je enkels beschermen

en dit zou onder Artikel 36 van het KB van  01/12/1975 staan ,
als onze vriend Frank eens zou willen zien ,wat de exacte woorden zijn die in het wetboek staat

greets
Rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

wing67

Tjonge tjonge, maar goed dat het hier is vermeld, anders........ [IMG]http://smileys.on-my-web.

juno61

Daar dient het Forum voor heeeeee ,Stefan

wing67

juno61

Lovende woorden van Alonso voor Vettel

Alonso: "Vettel is dit jaar gewoon de allerbeste"

Wiskundig gezien kan het nog, maar de kans dat fernando Alonso dit jaar wereldkampioen wordt,
is eigenlijk alleen nog in theorie aanwezig. Sebastian Vettel staat mijlenver voor en kan dit weekend de titel winnen.
En volgens Alonso heeft hij dat dik verdiend.

"Hij was de beste coureur met het beste team en ze verdienen om te staan waar ze staan", aldus de Ferrari-coureur in Singapore.
"Ze hebben amper fouten gemaakt, dit jaar. Vorig jaar hadden we wat meer kansen. Toen had Red Bull nog wel eens wat problemen, zoals in Turkije, toen ze samen crashten. Ook ging er nog wel eens wat kapot, maar dit jaar hebben ze dat verbeterd."

"De auto is net zo snel als vorig jaar en ze finishen ook steeds. Vettel heeft als enige in elke race de finish gezien.
En daarbij rijdt hij ontzettend goed."

verder nieuws is : "dat Frentzen steward bij Grand Prix van Singapore"
hij was als ik mij niet vergis ook staward in Valencia
Heinz-Harald Frentzen neemt komend weekend opnieuw plaats in de wedstrijdleiding voor de Grand Prix van Singapore.
Dit heeft de FIA woensdag bekendgemaakt.

Formule 1 Grand Prix van Singapore 2011
23 sep 2011     
12:00-13:30 Eerste vrije training   
15:30-17:00 Tweede vrije training   
24 sep 2011     
13:00-14:00 Derde vrije training   
16:00-17:00 Kwalificatie   
25 sep 2011     
14:00 Race

greets

juno61

Weer een incident rijk wekend in Singapore

Massa woedend op Hamilton na zoveelste incident
Felipe Massa was al pissig op Lewis Hamilton na de kwalificatie en dat werd na de race niet beter.
De Braziliaan werd aangereden door Hamilton in een direct duel en werd ver teruggeworpen door een lekke band.
En toen hij als negende was gefinisht, kwam het stoom nog uit zijn oren.

Massa gaf Hamilton een flinke duw toen ze elkaar troffen voor de interviews na de race, waarna Hamilton kwaad wegliep.
"Hij gebruikte zijn verstand weer eens niet", foeterde Massa tegen de BBC. "In kwalificatie al niet en in de race dus al helemaal niet.
Hij had een zwaar ongeluk kunnen veroorzaken. De lekke band kostte me heel veel en toen de safety car naar binnen ging,
had ik niet de banden waar ik de race mee uit kon rijden."

"De FIA moet hier goed naar kijken en Hamilton blijven straffen. Ik heb met hem gesproken,
maar hij luistert niet eens naar zijn vader, dus al helemaal niet naar mij."

eerlijk gezegd begrijp ik niet dat Hamilton geen sancties krijgt ,
maar ja zoals eerlijk gezegd is Hamilton (als Engelsman ) heel graag gezien bij de FIA ,
en dan moog je meer hééééééééééé
word zeker vervolgd ,

en hier de resultaten van de race :

Uitslag van de race - Formule 1 Grand Prix van Singapore 2011

Pos. Rijder Team Tijd
1.  Sebastian Vettel Red Bull 1:59:06.757
2.  Jenson Button McLaren +1.737
3.  Mark Webber Red Bull +29.279
4.  Fernando Alonso Ferrari +55.449
5.  Lewis Hamilton McLaren +1:07.766
6.  Paul di Resta Force India +1:51.067
7.  Nico Rosberg Mercedes +1 Ronde
8.  Adrian Sutil Force India +1 Ronde
9.  Felipe Massa Ferrari +1 Ronde
10.  Sergio Perez Sauber +1 Ronde
11.  Pastor Maldonado Williams +1 Ronde
12.  Sebastien Buemi Toro Rosso +1 Ronde
13.  Rubens Barrichello Williams +1 Ronde
14.  Kamui Kobayashi Sauber +2 Ronden
15.  Bruno Senna Lotus Renault +2 Ronden
16.  Heikki Kovalainen Team Lotus +2 Ronden
17.  Vitaly Petrov Lotus Renault +2 Ronden
18.  Jerome d` Ambrosio Virgin +2 Ronden
19.  Daniel Ricciardo HRT +4 Ronden
20.  Vitantonio Liuzzi HRT +4 Ronden
21.  Jaime Alguersuari Toro Rosso +5 Ronde

groetjes

juno61

Sebastian Vettel is voor de tweede keer wereldkampioen!

Button wint de Grand Prix van Japan,
Button zet zijn auto aan de kant om zijn overwinning te vieren.
Alonso is als tweede gefinisht
Webber is vierde geworden,
Hamilton vijfde,
Schumacher zesde,
Massa zevende,
Perez achtste,
Petrov negende,
Rosberg tiende.

wing67

Raf, ik volg de F1 de laatste jaren niet meer zo echt, maar hoe komt het de Schumacher niet meer op 1 komt... :017:, slechte auto of is het zijn leeftijd, dat m niet meer mee kan?? :victory:

highlander

Schumacher is toch zesde geworden.
Volgens mij is hij nog niet versleten, zou hem graag ééns zien rijden in de red bul.
Anderzijds mercedes GP is hard aan het werk om volgend jaar een competetieve wagen te bouwen.
We zullen zien.

wing67

Dat is waar......, maar enkele jaren terug wist je op voorhand al wie er ging winnen, daar hij ieder keer op pole position stond, en de beker mee naar huis nam, heeft het te maken met het merk wagen waar hij mee rijd,met een minder sterke motor.... :017: :017: :039: :039:

juno61

Stefan , :08:

dat Schumacher slechter presteerd is van verschillende factoren afhankelijk ,
vooral afstelling van je wagen is voornaam ,daar elk circuit anders is,
motoren zijn aan elkaar gewaagd ,maar de toppers gaan zoveel tiendes van een seconde rapper als andere motoren,
en natuurlijk op 55 of 60 ronden is dit wel een verschil ,
de grotere merken gebruiken ook regelmatiger de windtunnen die vrij duur is ,
denk ook ,als schumacher meer financieele middelen zou hebben om aan zijn auto veranderingen aan te brengen,
hij meer zou scoren ,Hij heeft ervaring dus daar ligt het niet aan hoor
persoonlijk denk ik dat de nieuwe Mercedes 2012, en Ferrari 2012 het beter gaan doen als de wagens van dit jaar ,
dit aan de hand van de test resultaten die momenteel geleverd zijn ,
of is dit weer een taktich spel om elkaar zand in de ogen te strooien ,wie weet ??????????????????????

rafke

juno61

Uitslag Grand Prix van Zuid-Korea

--------------------------------------------
Sebastian Vettel heeft de Grand Prix van Zuid-Korea op zijn naam geschreven.
De Duitser kreeg op het podium Lewis Hamilton en Mark Webber aan zijn zij.
Door dit resultaat verzekerde Red Bull Racing zich van de titel in het constructeurskampioenschap.

De race op het Yeongam-circuit ging van start met Lewis Hamilton op poleposition. De Brit behield na de start de leiding, maar Sebastian Vettel pakte de McLaren-coureur op het rechte stuk na bocht vijf. Daarachter klom Mark Webber naar de derde stek, na geprofiteerd te hebben van het gevecht tussen Felipe Massa en Jenson Button. Michael Schumacher kende ook een goede start, want hij klom naar de tiende plaats.

In de eerste bocht was er contact tussen de Toro Rosso van Sébastien Buemi en de Lotus Renault GP van Bruno Senna, waardoor beiden enkele plaatsen verloren. Buemi bleek echter over een goede auto te beschikken, waardoor hij na vijf ronden al snel weer veertiende lag. Iets verder naar voren wist Schumacher Paul di Resta te passeren voor plaats negen.

Vooraan bouwde Vettel na acht ronden een voorsprong van twee seconden op Hamilton op. De eerste pitsstops waren na tien ronden van Kamui Kobayashi en Rubens Barrichello. Van de toppers kwamen Button en Rosberg als eersten binnen. Mercedes slaagde erin om Rosberg voor Button naar buiten te sturen, maar de Duitser maakte een foutje, waarna Button voordeel leek te hebben, maar Rosberg sloeg meteen weer terug. Een ronde later profiteerde Button van DRS om de Duitser weer in te halen.

Ook de anderen kwamen binnen, waarbij de Ferrari's plaatsen verloren. Alonso kwam onder meer achter de Mercedes van Schumacher terug op het asfalt, maar kreeg twee plaatsen cadeau toen Vitaly Petrov Schumacher bij bocht drie uit de race kegelde. Uit de herhaling van de beelden bleek dat Alonso het tweetal nipt kon ontwijken. Voor Petrov en Schumacher was de race voorbij, terwijl de safety car vanwege rommel op de baan naar buiten moest.

Achter de safety car was de volgorde: Vetel, Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Massa, Alonso, Alguersuari, Di Resta en Sutil. Button deed na het weer vrijgeven van de baan een poging om Webber te passeren, maar dit mislukte. Rosberg hield op de vijfde plaats de Ferrari's op, maar na 27 ronden moest de Duitser in twee bochten tijd eerst Massa en meteen daarna Alonso voorbij laten. Rosberg beschadigde hierbij zijn banden en ging meteen de pits in voor nieuwe.

Vooraan behield Vettel een kleine voorsprong op Hamilton die onder druk van Webber kwam te staan. Daarachter kon Button niet aanhaken, terwijl de Ferrari's bevrijd van Rosberg de vijfde en zesde plaats veilig leken te stellen. Het gevecht tussen Hamilton en Webber leverde enkele pogingen van de Australiër op om de tweede plaats over te nemen. Na de pitsstop van beiden maakte Hamilton een foutje, waarna Webber er meermalen naast kwam, maar Hamilton verdedigde zijn plaats op een fraaie wijze.

Nadat iedereen weer was gestopt, was de volgorde vooraan: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Alonso, Massa, Rosberg, Alguersuari, Di Resta en Buemi. Alonso reed na zijn tweede stop met het mes tussen de tanden en halveerde het verschil met Button voor hem. Iets verder naar voren had Hamilton lange tijd weinig moeite om Webber achter zich te houden, maar met nog acht ronden te gaan begonnen de aanvallen van de Australiër op plaats twee weer.

Webber passeerde in de 49e ronde Hamilton, maar dankzij DRS kon Hamilton meteen terugslaan. Button profiteerde van het vechtende duo door aan te haken, terwijl ook Alonso het gat kon dichten. Buemi wist ondertussen de negende plaats van Di Resta af te snoepen, waardoor er deze wedstrijd twee Toro Rosso's in de punten zouden eindigen. Alguersuari pakte in de laatste ronde nog de zevende plaats van Rosberg af.

Na 55 ronden werd Vettel in Zuid-Korea als winnaar afgevlagd voor Hamilton en Webber. De vierde plaats was voor Button die Alonso, Massa, Alguersuari, Rosberg, Buemi en Di Resta voorbleef. Door dit resultaat pakte Red Bull de constructeurstitel.

Uitslag race
Pos. Rijder Team Tijd
1 Sebastian Vettel Red Bull 1:38:01.994
2 Lewis Hamilton McLaren +12.019
3 Mark Webber Red Bull +12.477
4 Jenson Button McLaren +14.694
5 Fernando Alonso Ferrari +15.689
6 Felipe Massa Ferrari +25.133
7 Jaime Alguersuari Toro Rosso +49.538
8 Nico Rosberg Mercedes +54.053
9 Sebastien Buemi Toro Rosso +1:02.762
10 Paul di Resta Force India +1:08.602
11 Adrian Sutil Force India +1:11.229
12 Rubens Barrichello Williams +1:33.068
13 Bruno Senna Lotus Renault +1 Ronde
14 Heikki Kovalainen Team Lotus +1 Ronde
15 Kamui Kobayashi Sauber +1 Ronde
16 Sergio Perez Sauber +1 Ronde
17 Jarno Trulli Team Lotus +1 Ronde
18 Timo Glock Virgin +1 Ronde
19 Daniel Ricciardo HRT +1 Ronde
20 Jerome d'Ambrosio Virgin +1 Ronde
21 Vitantonio Liuzzi HRT +3 Ronden
DNF Pastor Maldonado Williams +25 Ronden
DNF Vitaly Petrov Lotus Renault +39 Ronden
DNF Michael Schumacher Mercedes +40 Ronden

Voorlopige coureursstand na Zuid-Korea
Pos. Rijder Team Punten
1 Sebastian Vettel Red Bull 349
2 Jenson Button McLaren 222
3 Fernando Alonso Ferrari 212
4 Mark Webber Red Bull 209
5 Lewis Hamilton McLaren 196
6 Felipe Massa Ferrari 98
7 Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 67
8 Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 60
9 Vitaly Petrov Renault 36
10 Nick Heidfeld Renault 34
11 Adrian Sutil Force India F1 28
12 Kamui Kobayashi Sauber 27
13 Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 22
14 Paul di Resta Force India F1 21
15 Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 15
16 Sergio Perez Sauber 13
17 Rubens Barrichello Williams 4
18 Bruno Senna Renault 2
19 Pastor Maldonado Williams 1
20 Pedro de la Rosa Sauber 0
21 Jarno Trulli Lotus F1 0
22 Heikki Kovalainen Lotus F1 0
23 Vitantonio Liuzzi HRT F1 Team 0
24 Jerome d'Ambrosio Virgin Racing 0
25 Timo Glock Virgin Racing 0
26 Daniel Ricciardo HRT F1 Team 0
27 Narain Karthikeyan HRT F1 Team 0
28 Karun Chandhok Lotus F1 0

Voorlopige constructeursstand na Zuid-Korea
Pos. Team Punten
1 Red Bull 558
2 McLaren 418
3 Ferrari 310
4 Mercedes Grand Prix 127
5 Renault 72
6 Force India F1 49
7 Sauber 40
8 Scuderia Toro Rosso 37
9 Williams 5
10 Lotus F1 0
11 HRT F1 Team 0
12 Virgin Racing 0

Greets
rafke :victory:

juno61

Jos Verstappen wil weer gaan racen. Zo schrijft de voormalig Formule 1-coureur in zijn column voor De Telegraaf. De 39-jarige Limburger, die de afgelopen jaren veel tijd en energie heeft gestoken in de carrière van zijn zoon Max, noemt de DTM, Le Mans en Dakar als mogelijke opties voor een rentree in de autosport.

"Om maar direct met de deur in huis te vallen: ik ben van plan om zelf weer te gaan racen", schrijft Verstappen, die na zijn Formule 1-carrière nog in de A1 Grand Prix en Le Mans Series reed. "Na mijn demonstratie van afgelopen zomer in de Tyrrell F1-bolide op Circuit Park Zandvoort is het toch opnieuw gaan kriebelen. Daarom ben ik nu verschillende opties aan het bekijken. Er moet in elk geval snelheid inzitten en ik wil alleen uitkomen in een professionele klasse. DTM is mooi, maar dat geldt ook voor Le Mans, Dakar en het GT1-kampioenschap. Ik wil de adrenaline en spanning zelf weer beleven. Qua leeftijd moet het nog makkelijk kunnen. Ik ben pas 39, terwijl Michael Schumacher op z'n 42e nog in de Formule 1 rijdt."

Verstappen doet in december mee aan de Race of Champions in Düsseldorf.